Khamis, 14 Jun 2012

Sabar itu indah....

alhamdulilah.... Lama betul x mengupdate blog ni..sibuk dengan kehidupan seharian..menguruskan aturcara hidup yang kadang-kadang sedih,kadang-kadang gembira,kadang-kadang susah,kadang-kadang sangat senang. tapi alhamdulillah masih dapat menghirup oksigen yang meliputi ruang udara ciptaan Allah ini... Diam x diam kita dah memasuki pertengahan tahun 2012..kejap je..pejam celik,pejam celik umur semakin bertambah,muka semakin berkedut (plg sensitif)hahhaha....setengah tahun yang lepas sibuk mengikuti kursus anjuran KHAZANAH MALAYSIA @ Gems..kepada adik2 lepasan ijazah yang masih menganggur..join lah kursus ini,insyallah korang akan akan dapat meninmba pelbagai ilmu pengetahuan yang amat berguna didalam dunia pekerjaan nanti..lepas kursus tercampak pulak ke bumi Kuala Lumpur ~~ MUtiara Damansara di NEstle (M) Berhad..bertugas sebagai Consumer Service...tah apa fungsi jawatan ini pon ak xbape faham.di luar bidang pengetahuan...g keje kosong,balik keje pon kosong p extra dgn penat..tapi adalh pengalaman yang dapat aku kutip..semoga menjadi ilmu yang berguna.. Alhamdulillah 3 Julai 2012 ak akan melaporkan diri di Rumah Amal Cheshire kat Selayang. alhamdulillah apa yang ak hajatkan selama ini hampir menjadi kenyataan. bekerja dengan kanak-kanak dan orang kurang upaya.. i like...kena travel g Sabah, satu lagi daya penarik job yang bakal aku pikul tanggungjawabnya....semoga ALlah mempermudahkan tugasan ak dah melimpahkan rezeki pada aku. sebulan yang lepas,ak dh menguatkan semula semangat ak untuk membuat follow up semula, mmg kena smash ngan doktor lim..." you mengembara seluruh dunia?sekarang baru balik ke???" semua orang gelak..kekangan duduk kat sabah dulu buat ak ssh nak g check up..doc arrangekan PETSCAN untuk tgk status kesihatan ak sekarang lepas setahun setengah ak dh menghilang..hehhhehe...keputusan scan akan kuar minggu depan mtk2 semuanya dalam keadaan baik..amin... Lagi satu perkara yang menarik, aku dah mendaftar untuk menjadi volunteer HOSpital Ampang. untuk kawan2...jom kita menyumbangkan tenaga dan berkongsi pengalaman dngan mereka yang senasib dengan kita..semoga semuakan akan menjadi pahala yang bakal menyelamatkan kita di akhirat kelak. Ni jela coretan aku untuk kali ini,,semaga sedikit sebanyak akan menjadi ilmu yang berguna kepada kita semua..amin Terima Kaih untuk mak & ayah serta adik2, mak dak & pakdak sekeluarga kawan2 saya Ahmad NAwawi Amir dan Cik Asmiedar sebab banyak bantu saya..... i love u'll

6 ulasan:

  1. Alhamdulilah..akk tumpang gembira..eppy2 selalu :)

    BalasPadam
  2. time kasih kak..tapi langit x selalu cerah..urm

    BalasPadam
  3. Salam kenal BB, akak doakan BB akan bertambah baik, bersabarlah kerana Allah hanya menduga mereka yang kuat...

    BalasPadam
  4. time kasih kak..

    BalasPadam
  5. salam saudari, tumpang tanya tentang volunteer tu. dia sepenuh masa@part time?pastu saudari jadi volunteer ni ada backup income @ memang berbayar?
    saya pun berminat juga nak bekerja di hospital tapi xde info. terima kasih banyak kalau sudi kongsi :)

    BalasPadam
  6. cubalah cari dan amalkan phytoscience double stemcell.dia bantu bina sel2 sihat...saya penghidap tumor dan 2 kali dah kimo. setelah cuba 2 bln lebih (sebab sakit teruk sangat dah) alhamdulillah sekarang saya makin sihat..

    BalasPadam