Jumaat, 13 Januari 2012

oh 2012!!

alhamdulillah..akhirnya tahun 2012 berkunjung jua..ini bermakna bertambahla usia,tanggungjawab dan tugas yang perlu digalas.permulaan tahun 2012 dimulakan dengan persediaan untuk memikul tanggungjawab sebagai seorang pekerja dan guru kepada golongan kurang upaya..syukur sgt permulaan tahun je dh ada satu sumber rezeki..=) ini bermakbna tugas aku sebagai seorang ptani anggur dan jagung dh berakhir.keje kat skola ini memang la penat..balik umah je..trus terbaring..agak ye macamni lah dulu cg2 aku masa ngajar aku ngan kawan2..letih menghadap kerenah pelajar yang mcm2..sampai tak telayan dibuatnya..tapi pengalaman pertama bergelar guru,insyallah aku xkan dapat lupa seumur hidup aku..

8 januari 2012 akhirnya tiba..adeh umur dah melonjak satu angka lagi ke 26 tahun..dengan bertambahnya umur ni..pelbagai la soalan yg org tuju..

1. ble lagi???,ble apa?kawen??kawen lagi..soalan yg sama berulang2..jawapan mudah..blom ada orang nak pinang...hehehhehe...

2. adik pulak dh ckp..long cpt2 la..aku nak kawen jgk ni...jwpan ye..crkan ak pakwe..

3. smapai makcik jual ikan kat tmpat aku pon dh tnya, kakak ble lagi????jwpn mudah...cik carikan la..hahaha

bertambah usia bukan bermakna tua, cuma matang cikit je..soal kawen ini aku serah pada Allah je..mungkin lom masa lagi Allah nak bagi rezeki tu..so adik2 makcik2 sabar ye..sape yg xnak kawen..lom ad jodoh..

tapi bersyukur sebab diusia 26tahun dh ada apa yang aku nak dan semoga semuanya berjalan dengan lancar dengan keberkatan daripada Allah..amin

6 ulasan:

  1. As'salamualaikum lama akk x masuk sini harap sihat yee..kesihatan mcm mana...tahniah yeee dah jadi cikgu skrg....moga di murahkan rezeki thn ni....

    BalasPadam
    Balasan
    1. wsalam kak..time ksh sudi snggh..sy alhmdllh sihat..akk doakn ye

      Padam
  2. ape yg dah dapat tu????

    BalasPadam